flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Таблично-пояснювальний огляд практики розгляду суддями Гайсинського районного суду в 2009-2010-2011-2013 р.р. справ про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2,3 КУпАП водіїв транспортних засобів

11 лютого 2014, 11:03

Таблично-пояснювальний огляд практики розгляду суддями Гайсинського районного суду в 2009-2010-2011-2013 р.р. справ про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2,3 КУпАП водіїв транспортних засобів

 

1. Таблиця

№ п/п

Рух справ

Роки

Стаття та її частини

Роки

Стаття та її частини

Роки

Стаття та її частини

Роки

Стаття та її частини

Динаміка (+/- або %) 2013 р. порівняно з 2010р., 2011 р., 2012 р.

1

Надійшло справ

2010 р.

130 ч.1 – 521

2011 р.

130 ч. 1 – 543

2012 р.

130 ч. 1 – 512

2013 р.

130 ч. 1 – 543

+22; 0; +31 або

+4,2%; 0; +6,0%;

130 ч.2 –  86

130 ч. 2 – 121

130 ч. 2 – 89

130 ч. 2 – 102

+16; -19; +13 або

+18,6%; -15,7%; +14,6%;

130 ч.3 –  19

130 ч. 3 – 17

130 ч. 3 – 18

130 ч. 3 – 20

+1; +3; +2 або

+5,2%; +17,6%; +11,1%;

2

Розглянуто справ

2010 р.

130 ч.1 – 521

2011 р.

130 ч. 1 – 524

2012 р.

130 ч. 1 – 512

2013 р.

130 ч. 1 – 533

+12; +9; +21 або

+2,3%; +1,7%; +4,1%;

130 ч.2 –  86

130 ч. 2 – 105

130 ч. 2 – 89

130 ч. 2 – 95

+9; -10; +6 або

+10,4%; -9,5%; +6,7%;

130 ч.3 –  19

130 ч. 3 – 14

130 ч. 3 – 18

130 ч. 3 – 20

+1; +6; +2; або

+5,2%; +42,8%; +11,1%;

3

Оштрафовано осіб

2010 р.

130 ч.1 – 98

2011 р.

130 ч. 1 – 91

2012 р.

130 ч. 1 – 73

2013 р.

130 ч. 1 – 83

-15; -8; +10 або

-15,3%; -8,7%; +13,6%;

130 ч.2 - 0

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 1

130 ч. 2 – 0

-; -; -1 або

-; -; -100%;

4

Позбавлено прав керування транспортними засобами без оплатного вилучення т.з.

 

 

З них реально виконано органами ДАІ

2010 р.

130 ч.1 – 55

2011 р.

130 ч. 1 – 51

2012 р.

130 ч. 1 – 28

2013 р.

130 ч. 1 – 32

-23; -19; +4 або

-41,8%; -37,2%; +14,2%;

130 ч.2 – 26

130 ч. 2 – 28

130 ч. 2 – 13

130 ч. 2 – 21

-5; -7; +8 або

-19,2%; -25%; +61,5%;

130 ч.3 – 2

130 ч. 3 – 4

130 ч. 3 – 8

130 ч. 3 – 8

+6; +4; 0 або

+300%; +100%; 0;

71 (86%)

63 (70%)

30 (61%)

43 (70,4%)

-28; -20; +13 або

-39,4%; -31,7%; +43,3%;

5

Позбавлено прав керування транспортними засобами з оплатним вилученням т.з.

2010 р.

130 ч.1 – 0

2011 р.

130 ч. – 1

2012 р.

130 ч. 1 – 0

2013 р.

130 ч. 1 – 0

-; -1; -; або

-; -100%; -;

130 ч.2 - 3

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 0

-3; -; -; або

-100%; -; -;

130 ч.3 - 12

130 ч. 3 – 6

130 ч. 3 – 11

130 ч. 3 – 11

-1; +5; 0 або

-8,3%; +83%; 0;

6

Накладено адміністративне стягнення у виді громадських робіт

2010 р.

130 ч.1 – 247

2011 р.

130 ч. 1 – 311

2012 р.

130 ч. 1 – 363

2013 р.

130 ч. 1 – 384

+137; +73; +21 або

+55,4%; +23,4%; +5,7%;

130 ч.2 – 18

130 ч. 2 – 48

130 ч. 2 – 45

130 ч. 2 – 52

+34; +4; +7 або

+188,8%; 8,3%; 15,5%;

7

Накладено адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту

2010 р.

130 ч.1 – 86

2011 р.

130 ч. 1 – 37

2012 р.

130 ч. 1 – 21

2013 р.

130 ч. 1 – 11

-75; -26; -10 або

-87,2%; -70,2%; -47,6%;

130 ч.2 – 25

130 ч. 2 – 22

130 ч. 2 – 24

130 ч. 2 – 19

-6; -3; -5 або

-24%; -13,6%; -20,8;

8

Попереджено (неповнолітні)

2010 р.

3

2011 р.

9

2012 р.

10

2013 р.

8

+5; -1; -2 або

+166,6%; -11,1%; -20%;

9

Закрито справ через закінчення 3-міс. строку накладення амін стягнення

2010 р.

130 ч.1 – 6

2011 р.

130 ч. 1 – 7

2012 р.

130 ч. 1 – 6

2013 р.

130 ч. 1 – 3

-3; -4; -3 або

-50%; -57,1%; -50%;

130 ч.2 – 0

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 1

+1; +1; +1 або

+100%; +100%; +100%;

130 ч.3 – 0

130 ч. 3 – 0

130 ч. 3 – 0

130 ч. 3 – 0

-; -; -;

-; -; -;

10

Закрито справ у зв'язку зі смертю

2010 р.

130 ч.1 – 2

2011 р.

130 ч. 1 – 1

2012 р.

130 ч. 1 – 0

2013 р.

130 ч. 1 – 1

-1; 0; +1 або

-100%; 0; +100%;

130 ч.2 – 0

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 0

-; -; -;

-; -; -;

130 ч.3 – 0

130 ч. 3 – 0

130 ч. 3 – 0

130 ч. 3 – 0

-; -; -;

-; -; -;

11

Закрито справ на підставі п.8 ст.247

2010 р.

130 ч.1 – 0

2011 р.

130 ч. 1 – 5

2012 р.

130 ч. 1 – 0

2013 р.

130 ч. 1 – 0

-; -; -;

-; -; -;

130 ч.2 – 0

130 ч. 2 – 1

130 ч. 2 – 0

130 ч. 2 – 0

-; -; -;

-; -; -;

130 ч.3 - 0

130 ч. 3 – 0

130 ч. 3 – 0

130 ч. 3 – 0

-; -; -;

-; -; -;

12

Накладено штрафів загалом на суму

2010 р.

249900 грн.

2011 р.

234990 грн.

2012 р.

188700

2013 р.

212500

-37400; +22490; +23800 або

-14,9%; +9,5%; +12,6%;

13

Забезпечене судом реальне стягнення штрафу до бюджету

2010 р.

239700 грн.

2011 р.

197540 грн.

2012 р.

181050

2013 р.

178840

-60860; -18700; -2210 або

-25,3%; -9,4%; -1,2%;

14

Надіслано постанов про накладення штрафу до ДВС

2010 р.

1

2011 р.

7

2012 р.

2

2013 р.

13

+12; +6; +11 або

+120%; +85,7%; 550%;

15

Виконано ДВС постанов про накладення штрафу

2010 р.

1

2011 р.

5

2012 р.

2

2013 р.

13

+12; +8; +11 або

+120%; +160%; 550%;

16

Розглянуто справ суддями

2010 р.

 

Ковчежнюк - 491

 

Кравець -134

 

Медвецький – 0 

 

Панасюк – 0

 

Бондар – 3

 

Дєдов - 1

 

2011 р.

Ковчежнюк - 140

 

Кравець -139

 

Дєдов – 0

 

Швидкий – 116

 

Саблук - 110

 

2012 р.

Ковчежнюк - 87

 

Кравець -258

 

Дєдов – 147

 

Швидкий – 86

 

Саблук - 23

 

2013 р.

Ковчежнюк – 39

 

Кравець – 161

 

 

Дєдов – 110

 

 

Капуш – 91

 

 

Швидкий – 163

 

 

Бондар – 84

-452; -101; -48 або

-92%; -72,1%; 55,1%;

 

+27; +22; -97 або

+20,1%; +15,8%; -37,5%;

 

+109; +110; -37 або

+109%; +100%; -25,1%;

 

91

 

+47; 77 або

+40,5%; 89,5%;

 

+81 або

+87%;

17

Закрито справ суддями

2010 р.

Загалом –51

З них:

Ковчежнюк - 47

 

Кравець - 4

 

Медвецький – 0

 

Панасюк – 0

 

 

Бондар - 0

 

Дєдов - 0

2011 р.

Загалом – 36

З них:

Ковчежнюк - 12

 

Кравець - 6

 

Дєдов – 6

 

Швидкий – 7

 

Саблук – 5

2012 р.

Загалом – 20

З них:

Ковчежнюк - 6

 

Кравець - 6

 

Дєдов – 6

 

Швидкий – 2

 

Саблук – 0

2013 р.

Загалом – 14

з них:

 

Ковчежнюк – 2

 

Кравець – 2

 

Дєдов – 2

 

Капуш – 3

 

Швидкий – 5

 

Бондар – 0

-37; -22; -6 або

-72,5%; -61,1%; -30%;

 

-45; -10; -4 або

-95,7%; -83,3%; -66,6%;

-2; -4; -4 або

-50%; -66,6%; 66,6%;

-; -4; -4 або

-; -66,6%; 66,6%;

3

 

-; -2; +3 або

-; -28,5%; +150%;

0; -; -;

0; -; -;

18

Закрито справ через відсутність складу правопорушення, у яких відсутні висновки медичного огляду

2010 р.

36

2011 р.

21

2012 р.

7

2013 р.

7

-29; -14; 0 або

-80,5%; -66,6%; 0;

19

Закрито справ через відсутність складу правопорушення, де є висновки медичного огляду

2010 р.

7

2011 р.

1

2012 р.

6

2013 р.

6

-1; +5; 0 або

-14,2; +500%; 0;

20

Формулювання найпоширеніших мотивів та підстав закриття

 

Де відсутні висновки медичного огляду

 

    Відповідальність за ст. 130 КУпАП настає лише за керування транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння, а не за керування такими з запахом напередодні вживаного алкоголю.

     Достовірними доказами перебування особи, яка не визнає вини,  в стані алкогольного сп’яніння можуть бути лише  висновок експерта на підставі дослідження біологічних середовищ організму або протокол всебічно, повно і об’єктивно проведеного медичного огляду з переліком усіх характерних для стану сп’яніння психофізіологічних та біохімічних ознак.

    А протокол правопорушення  містить лише вказівку на наявність у правопорушника запаху алкоголю і не може бути достовірним доказом перебування особи у стані алкогольного сп’яніння.

     Оскільки, достовірних доказів у справі немає, а правопорушник вини не визнає, то немає підстав вважати його таким, що на момент складання протоколу перебував у стані алкогольного сп’яніння, а, відтак, справу необхідно закрити через відсутність складу правопорушення, передбаченого ст. 130 ч. 1 КУпАП.

 

21

 

Де висновки медичного огляду в наявності

      Відповідальність за ч. 1 ст. 130 КУпАП настає лише за керування транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння, а не за керування такими з запахом напередодні вживаного алкоголю.

     Достовірними доказами перебування особи, яка не визнає вини,  в стані алкогольного сп’яніння можуть бути лише  висновок експерта на підставі дослідження біологічних середовищ організму водія, або протокол всебічно, повно і об’єктивно проведеного медичного огляду з переліком усіх характерних для стану алкогольного сп’яніння психофізіологічних та біохімічних ознак, в сукупності з протоколом правопорушення.

      Висновку експерта в справі немає.

      Протокол правопорушення містить в собі лише вказівки на наявність у правопорушника запаху алкоголю.

      Протокол медичного огляду з висновком про наявність у нього стану алкогольного сп’яніння не можна визнати достовірним доказом його винуватості, оскільки цей висновок зроблено лише на підставі дослідження видихуваного освідуваним повітря методом Рапопорта, який сам по собі підтверджує тільки наявність запаху алкоголю чи бродіння в організмі особи і без сукупності інших ознак не може бути підставою для визнання її такою, що перебуває в стані алкогольного сп’яніння.

   Натомість на момент огляду  мав адекватну поведінку, орієнтувався в свідомості, на місці, в часі та власній особистості, нормальний тиск та неприскорений пульс, стійкість в тестуючій позі Ромберга та точні рухи, - наведені дослідження спростовують наявність стану алкогольного сп’яніння у освідуваного на момент  огляду.

 

22

Опротестовано прокурором постанов про закриття справ через відсутність складу правопорушення

2010 р.

0

2011 р.

0

2012 р.

0

2013 р.

0

-; -; -;

-; -; -;

23

Задоволено протестів прокурора

2010 р.

0

2011 р.

0

2012 р.

0

2013 р.

0

-; -; -;

-; -; -;

24

Опротестовано прокурором постанов про накладення адміністративного стягнення та заміну на менш сувору міру адміністративного стягнення

2010 р.

0

2011 р.

2

2012 р.

0

2013 р.

0

-; -; -;

-; -; -;

25

Задоволено протестів

2010 р.

0

2011 р.

2

2012 р.

0

2013 р.

0

-; -; -;

-; -; -;

26

Відхилено протестів прокурора

2010 р.

0

2011 р.

0

2012 р.

0

2013 р.

0

-; -; -;

-; -; -;

27

Формулювання мотивів скасування апеляційним судом

2010 р.

-

2011 р.

-

2012 р.

-

2013 р.

-

-

28

Кількість водіїв, які в стані алкогольного сп'яніння вчинили передбачене ст.124 КУпАП правопорушення (адміністративно-карну ДТП); чи раніше притягувалися за ст. 130 ч.ч.1,2 КУпАП

2010 р.

5, з них 3 особи притягувалися раніше до адміністративної відповідальності за ч.ч.1,2 ст.130 КУпАП

2011 р.

8, з них 3 осіб притягувалися раніше до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП

2012 р.

16, з них 6 осіб притягувалися раніше до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП

2013 р.

10, з них 2 осіб притягувалися раніше до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП

+5; +2; -6 або

+100%; +25%; -37,5%;

29

Кількість водіїв, які в стані алкогольного сп'яніння вчинили передбачений ст.286 КК України злочин, а також місце їх проживання (в Гайсинському районі чи за його межами); чи притягувалися вони коли- небудь до відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2 КУПаП

2010 р.

З 3 розглянутих судом

кримінальних справ за злочин, передбачений

ст. 286 КК України, всі водії вчинили вказаний

злочин, перебуваючи в тверезому стані і раніше не притягувалися до адміністративної відповідальності за ст. 130 ч.ч.1,2 КУпАП.

 

2011 р.

з 13 розглянутих судом кримінальних справ за злочин передбачений ст. 286 КК України, 2 водіїв вчинили вказаний злочин, перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, з них: 6 – жителів Гайсинського району, 1 – Іллінецького району, 1 – Тульчинського району, 1 -  Тростянецького району, 1 – Дніпропетровська область, 1 – Київська область, 1 – Чернігівська область, 1 – Херсонська область.

2012 р.

З 6 розглянутих судом

кримінальних справ за злочин, передбачений

ст. 286 КК України, 3 водія вчинили вказаний

злочин, перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, які є жителями Гайсинського району і раніше не притягувалися до адміністративної відповідальності за ст. 130 ч.ч.1,2 КУпАП.

 

2013 р.

З 5 розглянутих судом

кримінальних справ за злочин, передбачений

ст. 286 КК України, 1 водій вчинив вказаний

злочин, перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, якій є жителем Гайсинського району і раніше не притягувався до адміністративної відповідальності за ст. 130 ч.ч.1,2 КУпАП.

-2; -12; -5 або

-66,6%; -92,3%; -83,3%;

30

Категорії транспортних засобів, якими керували водії в стані алкогольного сп'яніння:

 

-Вантажівки

 

-Трактори

 

-Автобуси

 

-мікро

автобуси

 

-легковики

з них іномарки

 

-комбайни

 

-мотоцикли,

  мопеди

2010 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

40

 

21

 

0

 

0

 

 

256

51

 

0

 

255

 

2011 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

30

 

0

 

6

 

 

379

80

 

0

 

214

 

2012 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

16

 

2

 

8

 

 

384

65

 

1

 

197

2013 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

17

 

0

 

12

 

 

424

141

 

0

 

180

 

 

 

 

 

 

 

-25; +1; +4 або

-62,5%; +7,14%; +36,3%;

-4; -13; +1 або

-19%; -43,3%; +6,2%;

0; 0; -2 або

0; 0; -100%;

-; +6; +4 або

-; +100%; +50%;

+168; +45; +40 або

+65,6%; 11,8%; 10,4%;

+90; +61; +76 або

+176,4%; +76,2%; 116,9%;

-; -; -1 або

-; -; -100%;

-75; -34; -17 або

-29,4%; -15,8%; -8,6%;

31

Чоловіків –

 

Жінок -

2010 р.

622

 

4

2011 р.

631

 

12

2012 р.

613

 

6

2013 р.

642

 

6

+20; +11; +29 або

+3,2%; +1,7%; +4,7%;

+2; -6; 0 або

+50%; -50%; 0;

32

Вік право- порушників:

-від 16 до 20 р.

 

-від 20 до 30 р.

 

-від 30 до 40 р.

 

-від 40 до 50 р.

 

-від 50 до 60 р.

 

-від 60 до 70 р.

 

-від 70 р.  і  старші

2010 р.

 

 

40

 

215

 

174

 

123

 

62

 

11

 

1

2011 р.

 

 

43

 

235

 

186

 

111

 

47

 

19

 

2

2012 р.

 

 

33

 

217

 

186

 

98

 

72

 

13

 

-

2013 р.

 

 

30

 

210

 

197

 

115

 

62

 

31

 

2

 

-10; -13; -3 або

-25%; -30,2%; -9%;

-5; -25; -7 або

-2,3%; -10,6%; -3,2%;

+23; +11; +11 або

+13%; 5,9%; 5,9%;

-8; +4; +17 або

-6,5%; +3,6%; +17,3%;

0; +15; -10 або

0; +31,9%; -13,8 %;

+20; +12; +18 або

+181%; +63,1%; 138,4%;

+1; 0; -; або

+100%; 0; -;

                                   

 

2. Пояснення-висновки:

- на розгляд суду в 2013 р. надійшло 543 справи за ст. 130 ч.1, 102 справ за ст. 130 ч.2 та 20 справ за ст.130 ч.3 КУпАП, що свідчить про зменшення на 16 (2,3%) порівняно з 2011 роком, на 39 (6,2%) та 46 (7,4%) збільшено - порівняно з 2010, 2012 р.р. кількості осіб, які керують транспортними засобами з ознаками алкогольного сп’яніння, однак осіб, що притягувалися до адміністративної відповідальності за ст. 130 ч.2 КУпАП стало менше на 19 (15,7)порівняно з 2011 р. та більше на 16 (18,6%) і на 13 (14,6%) порівняно з 2010, 2012 р.р.;

 

- суддями Ковчежнюком (39 справ), Кравцем (161 справи), Дєдовим (110 справи), Швидким (163 справи), Капушом (91 справи), Бондар (84 справи)розглянуто загалом 648 справ за ст. 130 ч.ч.1,2,3 КУпАП в 2013 році; у 2010 р. суддями Ковчежнюком (491 справ), Кравцем (134 справа), Бондар (3 справи), Дєдовим (1 справа) розглянуто загалом 629 справ даної категорії; у 2011 р. суддями Ковчежнюком (140 справ), Кравцем (139 справи), Швидким (116 справ), Саблуком (110 справ) розглянуто загалом 505 справ даної категорії; у 2012 р. суддями Ковчежнюком (87 справ), Кравцем (258 справи), Дєдовим (147 справ), Швидким (86 справи), Саблуком (23 справи) розглянуто загалом 601 справи даної категорії, що порівняно з 2010 роком більше на 19 справи (3,0%), більше на 5 (0,7%) справу порівняно з 2011 роком та більше на 29 (4,6%) справ порівняно з 2012 роком - це пов’язано з посиленням відповідальності за скоєння передбачених ст.130 КУпАП правопорушення;

 

 

- у 2010 році оштрафовано за ст. 130 ч.1 – 98 осіб, за ст. 130 ч.2 КУпАП – 0 правопорушників загалом на суму 249900 грн., з яких реальне стягнення до бюджету на суму 239700 грн. (96% від накладених штрафів)забезпечено судом, ще 1 постанова надіслано до ДВС, та виконано 1;

-у 2011 році оштрафовано за ст. 130 ч.1 КУпАП – 91 осіб, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 0 правопорушників загалом на суму 234990 грн., з яких реальне стягнення до бюджету на суму 197540 грн. (84% від накладених штрафів)забезпечено судом, ще 7 постанов надіслано до ДВС, та виконано лише 5;

-у 2012 році оштрафовано за ст. 130 ч.1 КУпАП – 73 осіб, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 1 правопорушників загалом на суму 188700 грн., з яких реальне стягнення до бюджету на суму 181050 грн. (96% від накладених штрафів)забезпечено судом, ще 2 постанов надіслано до ДВС, та виконано 2;

-у 2013 році оштрафовано за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 83 особи, що на 15 (15,3%) менше, ніж у 2010 р., на 8 (8,7%) менше порівняно з 2011 р. та на 10 (13,6%) більше порівняно з 2012 р.; за ч.2 ст. 130 КУпАП  оштрафовано 0 осіб, що на 1 (100%) особу більше ніж у 2012 р.; загалом накладено штрафів на суму 212500 грн., що на 37400 грн. (15%) менше порівняно з 2010 роком, на 22490 грн. (9,5%) менше ніж в 2011 р. та на 23800 грн. (12,6%) більше порівняно з 2012 р.; забезпечене судом реальне стягнення до бюджету в 2013 р. – 178840 грн. (84,1%) від накладених штрафів), що на 60860 грн. (25,3%) менше відповідно за 2010 р., на 18700 грн. (9,5%) та на 2210 грн.(1,2%) менше відповідно за 2011 р., 2012 р.; 13 постанова надіслано на виконання Гайсинській ДВС, які, крім однієї, виконані; викладене свідчить про високу активність суду, що узгоджуються з принципом невідворотності покарання, який в свою чергу сприяє зміцненню дисципліни серед водіїв транспортних засобів; призначення суддями в 2013 р. на прохання правопорушників, передбаченого Законом мінімального розміру штрафу (2550 грн. за ст. 130 ч.1 КУпАП) вказує на гуманне ставлення до них – з одного боку, і на достатню дієвість покарання - з другого, показник роботи Гайсинської ДВС в частині виконання постанов суддів у справах цієї категорії порівняно з 2010-2012 р.р. зріс, всі постанови, крім однієї, направлені на виконання в 2013 р. ДВС виконані.

- в 2010 р. позбавлено прав керування за ст. 130 ч.1 – 55 осіб, за ст. 130 ч.2 КУпАП – 26 осіб, за ст. 130 ч.3 КУпАП – 2 особи;в 2011 р. позбавлено прав керування за ст.130 ч.1 КУпАП - 51 особа, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 28, за ст. 130 ч. 3 КУпАП – 4 особи, в 2012 р. позбавлено прав керування за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 28 осіб, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 13 осіб, за 130 ч. 3 КУпАП – 8 осіб; в 2013 р. позбавлено прав керування за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 32 особи, що (менше на 23(42%) порівняно з 2010 р., на 19(37,2%) порівняно 2011 р., на 4 (14,2%) більше порівняно з 2012 р., за ст.130 ч.2 КУпАП - 21 особа (на 5 (19,2%), на 7 (25%) менше порівняно з 2010, 2011 р.р. та на 8 (61,5%) більше порівняно з 2012 р., за ст.130 ч.3 КУпАП – 8 осіб (на 6 (400%), на 4 (100%), більше порівняно з 2010-2011 р.р., а з 2012 р. однаково по 8; 11 осіб позбавлено прав керування з оплатним вилученням транспортного засобу за ст. 130 ч. 3 КУпАП, що (на 1 менше, ніж у 2010 р., на 5 більше порівняно 2011 р. та однаково з 2012 р.), за ст. 130 ч.ч.1,2 КУпАП в 2013 р. таких справ не було, оскільки лише з 18.11.2008 р. діє нова редакція ст.130 КУпАП, частина 3 якої передбачає покарання у виді позбавлення прав керування всіма видами транспортних засобів з оплатним вилученням транспортних засобів); реально виконано органами ДАІ постанов про позбавлення прав керування в 2010 р. – 71 (86%), в 2011 р. – 63 (70%), 2012 р. – 30 (61%), в 2013 р. – 43 (70,4%), що на 28 (39,4%), 20 (31,7%) менше ніж у 2010, 2011 р.р. та на 13(43,3%) більше ніж у 2012 р.; особливістю накладення цього стягнення є те, що в переважній більшості випадків прав керування було позбавлено правопорушників за їх клопотанням, оскільки вони відносяться до незаможних верств населення і не в змозі заплатити штраф, а також тих, хто не з`явився на виклик суду.

- в 2010 р. за ст.130 ч.1 КУпАП - 247 осіб, за ст.130 ч.2 КУпАП - 18 осіб; в 2011 р. за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 311 осіб, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 48 осіб; в 2012 р. за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 363 особи, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 45 осіб, в 2013 р. за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 384 особи (на 137 (55,4%) більше порівняно з 2010 р., на 73 (23,4%), 21 (5,7%) порівняно з 2011-2012 р.р. відповідно), за ст.130 ч.2 КУпАП - 52 особи (на 34 (188,8%) більше порівняно з 2010 р., на 4 (8,3%) порівняно з 2011 р., на 7 (15,5%) більше порівняно з 2012 р.), до 2008 р. таких справ не було через набрання лише 18.11.2008 р. чинності законом, яким передбачено таке покарання; реально виконано кримінально-виконавчою інспекцією постанов про накладення адміністративних стягнень у виді громадських робіт – 436 або 100% від накладених.

- в 2010 р. - за ст.130 ч.1 КУпАП - 86 осіб, за ст.130 ч.2 КУпАП – 25 осіб; в 2011 р. за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 37 осіб, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 22 особи; в 2012 р. за ст. 130 ч. 1 КУпАП – 21 особа, за ст. 130 ч. 2 КУпАП – 24 особи; в 2013 р. – за ст. 130 ч.1 КУпАП – 11 осіб ( на 75 (87,2%), на 26 (70,2%), та на 10 (47,6%) менше порівняно з 2010, 2012 р.р.), за ст.130 ч.2 КУпАП - 19 осіб (на 6 (24%), 3 (13,6%), 5 (20,8%) менше порівняно з 2010-2012 р.р відповідно), до 2008 р. таких справ не було через набрання лише 18.11.2008 р. чинності законом, яким передбачено таке покарання; реально виконано Гайсинським РВ ГУМВС України у Вінницькій області постанов про накладення адміністративних стягнень у виді адміністративного арешту – 30 або 100% від накладених.

 

 

- в 2010 р. закрито 51 справ за ст. 130 ч.ч. 1, 2 КУпАП (Ковчежнюком – 47,  Кравцем – 4), в т.ч. 7 справ через відсутність складу правопорушення, в яких є протоколи медичного огляду водіїв з висновком про наявність у них стану алкогольного сп’яніння та 36 у яких відсутні протоколи медичного огляду;

- в 2011 р. закрито 36 справ за ст. 130 ч.ч. 1,2,3 КУпАП (Ковчежнюком – 12,  Кравцем – 6, Дєдовим – 6, Швидким – 7, Саблуком – 5), в т.ч. 1 справи через відсутність складу правопорушення, в яких є протоколи медичного огляду водіїв з висновком про наявність у них стану алкогольного сп’яніння та 21 в яких відсутні протоколи медичного огляду;

- в 2012 р. закрито 20 справ за ст. 130 ч.ч. 1,2 КУпАП (Ковчежнюком – 6,  Кравцем – 6, Дєдовим – 6, Швидким – 2), в т.ч. 6 справи через відсутність складу правопорушення у яких є протоколи медичного огляду та 7 у яких відсутні протоколи медичного огляду;

- в 2013 р. закрито 14 справ за ст. 130 ч.ч. 1,2 КУпАП (Ковчежнюком – 2,  Кравцем – 2, Дєдовим – 2, Швидким – 5, Капушом – 3), в т.ч. 7 справи через відсутність складу правопорушення у яких відсутні висновки медичного огляду та 6 справ у яких є висновок медичного огляду;

найпоширенішими мотивами закриття справ є відсутність достовірних доказів про перебування водіїв в стані алкогольного сп’яніння у тих випадках, коли вони вини в цьому не визнають, затримані і оглянуті вранці, а напередодні ввечері вживали алкогольні напої, після чого вечеряли, спали, на час затримання почували себе нормально, хоча мали запах алкоголю з ротової порожнини – про що (наявність запаху алкоголю і вживання його напередодні) власноручно зазначали в протоколі правопорушення; за таких обставин (коли водій вживав алкоголь напередодні ввечері, а керував транспортом і був затриманий вранці) судді не визнавали достовірним доказом винуватості водіїв, висновок про перебування яких в стані алкогольного сп’яніння містився в протоколах (актах) медичного огляду, оскільки в останніх не було зазначено всієї притаманної для стану алкогольного сп’яніння сукупності психофізіологічних та біохімічних ознак, а зазначено лише про наявність запаху алкоголю, який, на переконання суддів, сам по собі не є визначальною ознакою стану алкогольного сп’яніння і підставою притягнення водіїв до відповідальності за ст. 130 ч.ч. 1, 2 КУпАП; такий підхід узгоджується і прямо витікає зі змісту ст. 130 ч.ч. 1, 2 КУпАП, Інструкції про порядок направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду (від 17.12.2008 р.) та конституційного правила про те, що всі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на користь особи, яка притягується до відповідальності (ст. 62 Конституції). Особливістю приписів зазначеної Інструкції є вказівка про неприпустимість доставлення затриманих за підозрою в керуванні транспортом в стані алкогольного сп’яніння водіїв на медичний огляд для з’ясування наявності такого  стану через дві години після затримання. Інструкція передбачила викладене тому, що після вживання алкоголю і настання сп’яніння починається природній процес вивільнення організму з-під дії алкоголю, який, в залежності від кількості вжитого, може закінчитися через дві години, якщо припустити, що спиртне вживалося водієм безпосередньо чи незадовго до затримання; тим більше висновок про невинуватість водія з огляду на відсутність у нього стану алкогольного сп’яніння (навіть за наявності запаху алкоголю у видихуваному повітрі) слід робити тоді, коли між моментом вживання алкогольних напоїв і моментом затримання пройшов значний проміжок часу (коло 12 год.), як це в основному буває в разі затримання вранці водіїв, які напередодні вживали спиртне, крім того в Інструкції зазначено, що не можуть бути залучені як свідки працівники міліції або особи, щодо неупередженості яких є сумніви, що неодноразово буває під час складання протоколів про адміністративне правопорушення, передбачене ст.130 ч.ч.1,2;

 

 

- в 2010 р. жодної постанови про закриття справ через відсутність складу правопорушення прокурором не опротестовано, не подано жодного протесту про заміну на менш сувору міру адміністративного стягнення, яких відхилено, що свідчить повне з’ясування обставин справи та особи правопорушника.

- в 2011 р. жодної постанови про закриття справ через відсутність складу правопорушення прокурором не опротестовано, однак подано 2 протеста про заміну на менш сувору міру адміністративного стягнення,  що свідчить повне з’ясування обставин справи та особи правопорушника.

- в 2012 р. жодної постанови про закриття справ через відсутність складу правопорушення прокурором не опротестовано, не подано жодного протесту про заміну на менш сувору міру адміністративного стягнення, яких відхилено, що свідчить повне з’ясування обставин справи та особи правопорушника.

- в 2013 р. постановою Гайсинського районного суду від 23.09.2013 р. Мудрака М.Д. притягнено до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.130 КУпАП і призначено адміністративне стягнення у виді громадських робіт на строк 40 годин, постанова не оскаржувалась і набула законної сили 03.10.2013 р.; постановою суду від 31.10.2013 р. відмовлено в задоволенні подання про неможливість виконання постанови суду від 23.09.2013 р. через те, що Мудрак М.Д. працює заступником начальника Загону ДПРЧ-10 м.Гайсин; ухвалою апеляційного суду Вінницької області від 16.12.2013 р. апеляційну скаргу прокурора Гайсинського району на постанову Гайсинського районного суду від 23.09.2013 р. щодо Мудрака М.Д. за ст.130 ч.1 КУпАП повернуто, в задоволенні клопотання про поновлення строку на оскарження цієї постанови відмовлено.

- в 2010 році передбачене ст. 124 КУпАП правопорушення скоїли 5 водіїв, з них 3 раніше притягувалися до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2 КУпАП,

- в 2011 р. – 8 водіїв, з них 3 раніше притягувалися до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2 КУпАП,

- в 2012 р. – 16 водіїв, з них 6 раніше притягувалися до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2 КУпАП,

- в 2013 році - 10 водіїв, з них 2 раніше притягувалися до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.ч.1,2 КУпАП, що на 5, 2 осіб (або 100%, 25%) більше порівняно з 2010-2011 р.р. та 6 менше (або 37,5%) порівняно з 2012 р.

- в 2010 р. з 3 розглянутих кримінальних справ всі водії скоїли передбачений ст. 286 КК України злочин в тверезому стані і раніше не притягувалися до відповідальності за ст. 130 КУпАП;

- в 2011 р. з 13 розглянутих кримінальних справ лише 2 водія (15% від загальної кількості водіїв, які скоїли злочин, передбачений ст. 286 КК України) скоїли передбачений ст. 286 КК України злочин перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, один з яких є жителем м. Гайсин, а інший жителем м. Ладижин і раніше не притягувалися до відповідальності за ст. 130 КУпАП;

- в 2012 р. з 6 розглянутих кримінальних справ лише 3 водія (50% від загальної кількості водіїв, які скоїли злочин, передбачений ст. 286 КК України) скоїли передбачений ст. 286 КК України злочин перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, всі є жителями Гайсинського району і раніше не притягувалися до відповідальності за ст. 130 КУпАП

- в 2013 р. з 5 розглянутих кримінальних справ лише 1 водій (20% від загальної кількості водіїв, які скоїли злочин, передбачений ст. 286 КК України) скоїли передбачений ст. 286 КК України злочин перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, є жителем Гайсинського району і раніше не притягувалися до відповідальності за ст. 130 КУпАП;викладене свідчить, що кількість осіб, які в стані алкогольного сп’яніння скоїли адміністративно- та кримінально-карні ДТП в 2010-2011-2012-2013 р.р. порівняно з загальною кількістю притягнутих до відповідальності за ст. 130 ч.ч. 1, 2 КУпАП нікчемно мала в 2010 р. 3 проти 626, або 0,4%; в 2011 р. 13 проти 681, або 0,4%; в 2012 р. 6 проти 619, або 0,9%; 2013 р. 5 проти 665, або 0,7%), ще менше тих, які після притягнення їх до відповідальності за ст. 130 КУпАП скоїли ДТП (в 2010 р. – 3 проти 626, або 0,5%; в 2011 р. – 3 проти 681 або 0,4%; в 2012 р. – 3 проти 619, або 0,4%); такі кількісно-“якісні” показники переконливо підтверджують те, що практика розгляду суддями Гайсинського районного суду зазначеної категорії справ є дисциплінуючим водіїв чинником, а не таким, що сприяє зростанню дорожньо-транспортного травматизму, а також те, що безпосереднього зв’язку між станом водія (тверезий чи п’яний) та кількістю ДТП немає, - і на це вже вказує приблизно однаковий відсоток (3,2%, 3,4%, 1,2%,1,2%) нетверезих водіїв, які скоїли ДТП, відносно загальної кількості нетверезих водіїв, які ДТП не скоїли, та більший відсоток (45%, 8,3%, 12,5%, 12,5%) тверезих водіїв, що скоїли ДТП, порівняно з нетверезими, які також їх скоїли; в 2010 р. найпоширенішим транспортним засобом були легковики – 256, з них іномарок – 51, в 2011 р. найпоширенішим транспортним засобом були легковик – 379, з них іномарок – 80, в 2012 р. найпоширенішими транспортними засобами були легковики – 384, з них іномарок – 65, в 2013 р. найпоширенішими транспортними засобами були легковики – 424, з них іномарок 141 що на 168 (65,6%), на 45 (11,8%) та на 40 (10,4%) більше ніж у 2010-2012 р.р. відповідно, мотоцикли, мопеди – 180, що на 75 (29,4%), на 34 (15,8%)та на 17 (8,6%) менше ніж у 2010-2012 р.р. Таке збільшення кількості мотоциклів, мопедів у 2010-2012 р. зумовлене вступом 18.11.2009 р. у законну силу  нової редакції ст.121, якою під поняттям транспортний засіб визначено всі види автомобілів, трактори та інші самохідні машини, трамваї і тролейбуси, а також мотоцикли та інші транспортні засоби.

 

- в 2010 р. – 4 жінки, в 2011 р. – 12 жінок, в 2012 р. – 6, в 2013 р. – 6, що на тлі загальної кількості правопорушників цієї категорії та зростаючої кількості водіїв – жінок вказує на їх безумовну і бездоганну порівняно з чоловіками дисциплінованість за кермом транспортних засобів;

 

-       в 2010 р. переважну більшість оглядуваних правопорушень вчинили особи у віці: від 20 до 30 років – 215 та від 30 до 40 років 174 відповідно, в 2011 р. – 235 та 186 відповідно, в 2012 р. – 217 та 186 відповідно, в 2013 р. – 210 та 197 відповідно, з чого можна зробити в значній мірі вірний висновок про те, що особиста обережність і повага до Закону зміцнюються після 40 років, а з 20 до 40 років чоловіки-водії складають найбільшу потенційно небезпечну для себе та навколишніх групу ризику.

 

 

   Зміст цього огляду підлягає обговоренню суддями Гайсинського районного суду на чергових зборах суддів.

 

Голова  суду                                                                  В.М. Ковчежнюк

 

 

Старший судовий розпорядник                                                   В.В. Кучеренко